Konkurs „Linia czasu” (historyczny) polega na opracowaniu „prezentacji”. Praca powinna składać się z 7 – 10 slajdów Prezentację należy wykonać w jednym z programów prezentacyjnych sieciowych (Canva, Genialy, Prezii).
Prezentacja powinna mieć stronę tytułową na której umieszczamy informację dotyczącą przedziału czasowego który zamierzamy opisać. Np. II wojna światowa wybuch i przebieg (1939 – 1945). Na kolejnych slajdach projektu umieszczamy w sposób chronologiczny wydarzenia dotyczące danego okresu. Z opisywanymi wydarzeniami należy również powiązać postacie historyczne, które przewijają się w opisywanym przez nas prezentacji. Przykładowe prezentacje:
http://sp24.rzeszow.pl/2021/11/24/powstanie-listopadowe-1830-wybuch-i-przebieg/
http://sp24.rzeszow.pl/2022/02/28/linia-czasu-zolnierze-niezlomni/
Prace uczniów:
http://sp24.rzeszow.pl/category/prezi-sway/page/3/
Prezentacja może opisywać ważne wydarzenia z życia – historycznej postaci (np.: Tadeusz Kościuszko, Leopold Kula – Lis, Władysław Łokietek itp.) – klasy 5 – 6.
Wybrany okres historyczny klasy 7 – 8 (np.: Rozbiory a Niepodległość 1918, Średniowiecze, Polska Jagiellonów, Międzywojnie (1918 – 1939).
Każde wydarzenie umieszczane na linii czasu powinno mieć interaktywny opis i stosowny obrazek nawiązujący do danej daty wydarzenia czy postaci (postacie w prezentacji podpisujemy, kogo przedstawiają). w prezentacji można osadzać krótkie filmy z portali. Ocenie pracy podlega część historyczna, dobór wydarzeń, postaci (stosowny krótki opis poszczególnych dat umieszczanych na osi czasu, spójność pracy, logiczność i zakończenie na jakimś ważnym wydarzeniu (np.: bitwa pod Grunwaldem, Hołd pruski, Chrzest polski). I druga część oceny to strona informatyczna estetyka wykonania prezentacji, dobór narzędzi, zdjęć (wycinanie postaci), ogólne wrażenie artystyczne, logiczna nawigacja prezentacji (zwracamy uwagę na stronę graficzną projektu i odpowiedni dobór treści do wydarzenia, nie zbyt długi).
Czas realizacji projekt do końca stycznia 2025r.
Organizatorzy
Nauczyciele historii, informatyki