Pokój zagadek

Konkurs informatyczny polega na wykonaniu pokoju zagadek

Konkurs skierowany jest do uczniów klas 6 – 8. Celem konkursu jest zainteresowanie uczniów programami sieciowymi dostępnym w Internecie, a także przedmiotami ścisłymi tj. (matematyka, chemia, fizyka, informatyka, biologia, geografia). Pokój zagadek to wymyślona przez uczestnika konkursu historia w, której użytkownik (gracz) ma przechodzić przez kolejne pokoje (sceny) rozwiązując po drodze różne zadania.  Projekt wykonujemy w programie genial.ly. Filmy instruktażowe zostały umieszczone na Classroomach, tematyka programów sieciowych była poruszana na zajęciach w klasach 6 -8.

  1. Miejsce akcji dowolne wg inwencji twórcy i pomysłu (las, dom, pokój itp.)
  2. Liczba etapów gry 3 może być więcej.
  3. Przy ocenianiu projektu zawracamy uwagę na logiczny układ całego projektu, stopień opracowania poszczególnych (zadań, pytań, zagadek)
  4. Nauczyciel zwraca uwagę na nawigację poszczególnych slajdów czy można przejść do kolejnego etapu, czy podane wskazówki są wystarczające aby rozwiązać dany etap.
  5. Estetyka całego projektu jest również istotna – zwracamy uwagę na dobór poszczególnych elementów, (wybieramy elementy dostosowane do całości projektu).
  6. Do poszczególnych elementów o ile to jest potrzebne stosujemy animacje, do kolejnych scen przejścia.
  7. Pytania (zagadki) zawarte w projekcie powinny obejmować jedną  z wybranych  dziedzin wiedzy tj. (matematykę, fizykę, chemię, informatykę, biologię, geografię). Ale mogą być też inne dziedziny, praca może być przedstawiona w języku polskim ale i angielskim. Jeśli wybieramy np, zagadki z matematyki to staramy się aby przez cały etap przewijały się zagadki matematyczne.
  8. W prezentacji można umieszczać linki do filmów np. z YouTube, które mogą obrazować daną sytuacje.
  9. Na końcu gry umieszczamy stosowną informację – że np. wydostaliśmy się z pokoju, szkoły, pociągu itp…uczestnik ma jednoznacznie wiedzieć, że skończył grę.
  10. Projekt przesyłamy do nauczyciela informatyki w formie linku czy kodu osadzenia.

Termin składania prac 12.04.2021r.  termin przedłużony do  23.04.2021r.

Na uczestników (laureatów) konkursu czekają dyplomy i nagrody. Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie i poszerzenia swoich umiejętności informatycznych o kolejne programy i swojej wiedzy ogólnej, przy wyszukiwaniu czy wymyślaniu zagadek do swojego esscape rooma.

Poniżej przedstawiamy przykładowy pokój zagadek.

Strzałki w prawym dolnym rogu powiększą projekt na cały ekran.