Godziny wychowawcze – nawiązujące do historii Polski i rocznic narodowych

Lekcje wychowawcze :

Miejsca pamięci narodowej w naszym regionie, VII a,VII b
Powiewa sztandar biało- czerwony …  – Święto Niepodległości, IV a
100-lecie odzyskania niepodległości. Sprawa bliska sercom wszystkich Polaków.- V b
11 listopada-dyskusja dlaczego  ta data jest ważna dla wszystkich Polaków
Naród który nie sięga do przeszłości jest narodem bez przyszłości- VI a
Znaczenie świąt narodowych i państwowych w kulturze i tradycji Polaków. Symbole narodowe, ich rola i znaczenie –VII c
Co wydarzyło się 1 oraz 17 września? (pogadanka). Porozmawiajmy o Konstytucji 3 Maja – VII c
11 listopada- Święto Niepodległości. 100-lecie odzyskania niepodległości: Sprawa bliska sercom wszystkich Polaków – VII b
Nasz patron – Rudolf Auriga wzorem do naśladowania (przypomnienie biografii patrona szkoły) – VIIb
Wielcy Polacy w historii naszego narodu (biografie) – V a
Pieśni patriotyczne – śpiewanie i słuchanie – V a, IV d
Jan Paweł II – Polak, patriota – V a
Film historyczny „Niezwyciężeni” – V a
Sprawa bliska sercom wszystkich Polaków – 100 rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości – IV c
100 rocznica Odzyskania przez Polskę Niepodległości – godło i hymn państwowy – IV d
Czym powinny być symbole narodowe dla młodego Polaka? – pogadanka i dyskusja – IV d
Pamiętamy o tych, co odeszli, czyli sławni i zasłużeni Polacy ostatnich 100 lat – IV d
Wędrujemy po Polsce czyli „Piękna nasza Polska cała”- IVd
Wspomnienie o Józefie Piłsudskim – polityku, założycielu legionów, Marszałku Polski – świetlica
Ziemia rzeszowska w walce o niepodległość – zapoznanie  dzieci z rzeszowskim bohaterem – pułkownikiem Leopoldem Lisem-Kulą – świetlica
Gawęda na temat: „Historii odzyskania niepodległości  przez Polskę po 123 lalach zaborów- Wyjaśnienie znaczenia symboliki święta. Symbole narodowe: godło, flaga i hymn – świetlica
Słuchanie opowiadań: .Legendy o Białym orle” Badalskiej „Lech , Czech i Rus” „ Orzeł” – świetlica
„Historia Mazurka Dąbrowskiego”- świetlica
T. Kubiak „ Grób Nieznanego Żołnierz”- wiersz, ilustracje – świetlica
Utrwalenie wierszy: „Katechizm dziecka polskiego” Bełzy, „Barwy ojczyste” Janczarskiego – świetlica
„Co wydarzyło się 100 lat temu? Czym dla mnie jest NIEPODLEGŁOŚĆ?” (film, dyskusja) – IV e
II wojna światowa – V d
Droga Polski do Niepodległości – V d
Sławni Polacy – jesteśmy dumni – V d
Rzeszów Niepodległy – V d
Lekcja historyczna z pracownikiem IPN „Ojcowie Niepodległości” ( VI c i chętni uczniowie z innych klas)

Gazetki szkolne

Wycieczki historyczne

Konkursy

Działania były realizowane od 11 listopada 2017 r. do końca 2018 r.